Bij KOUSENonline.be zijn tevreden klanten een prioriteit. We doen er dan ook alles aan om dit te bereiken. Indien u toch niet tevreden bent over een artikel zoeken we met veel plezier samen naar een oplossing.

Als klant van KOUSENonline.be heeft u het recht om binnen de 14 dagen na afleverdatum van uw aankoop af te zien, met uitzondering van afgeprijsde artikelen, deze kunnen niet teruggestuurd worden.

Gesoldeerde producten kunnen NIET geretourneerd worden.

Uiteraard kunnen we enkel NIET geopende producten in originele, ongeschonden staat en verpakking terugnemen. 

Hiervoor vragen we u volgende procedure te volgen:

Geef ons een seintje via info@kousenonline.be of de Contact pagina, waarin je duidelijk omschrijft of je het product wil ruilen of retourneren en waarom. Vergeet niet het bestelnummer en naam van het product te vermelden. In geval van ruil vermeld de klant de naam, de kleur en de maat van het gewenste product. In geval van retour vermeld de klant het bankrekeningnummer waarop de terugstorting dient te gebeuren.

Verstuur het product binnen de 14 dagen na ontvangst van de bestelling in de originele NIET geopende productverpakking naar volgend adres:

KOUSENonline.be
Dienst ruilen en retourneren
Mechelbaan 665
2580 Putte
Belgie

Van zodra de ruil of retourzending is aangekomen wordt deze aan een inkomende controle onderworpen.

Indien de zending goed voor retour of ruil bevonden werd, storten wij ingeval van retour het aankoopbedrag binnen de 5 dagen na ontvangst terug op het door de klant vermelde rekeningnummer. Ingeval van omruiling wordt de klant binnen de 72u na ontvangst van de retourzending op de hoogte gebracht van de beschikbaarheid en vermoedelijke leverdatum van het gevraagde te ruilen product.

Werd het artikel niet in goede staat bevonden tijdens de inkomende controle ontvangt de klant binnen de 72u na ontvangst van de retourzending een bericht via mail met vermelding van de reden.

De retourkosten zijn steeds voor rekening van de klant. Is er sprake van een omruiling, dan worden de ruilproducten naar de klant verzonden op kosten van KOUSENonline.be.

Wat indien de klant incorrect en/of onvolledige verzendgegevens hebt ingevuld bij zijn/haar bestelling en de zending niet kon geleverd worden door de transportmaatschappij?

Indien de vervoerder de zending niet kan leveren op het door de klant vermelde adres omwille van incorrecte/onvolledige verzendgegevens of indien het pakket werd niet tijdig werd opgehaald op het aangegeven ophaaladres en het pakket hierdoor retour aan KOUSENonline.be komt, zal er een kost van €5 (België) / €8 (Nederland) aangerekend worden om de zending opnieuw te verzenden. Hiervoor ontvangt de klant een link via mail waarmee hij de betaling ter akkoord kan uitvoeren. Na ontvangst van deze betaling wordt de zending onmiddellijk opnieuw verwerkt. Beslist de klant de zending niet meer te willen ontvangen, zal een kost van €10 verrekend worden met de terugbetaling van de bestelling.

Wat indien de klant alsnog geopende verpakking en/of gepaste producten retour stuurt?

Indien blijkt dat de klant, in tegenstelling tot de duidelijk beschreven retourvoorwaarden, goederen terugstuurt dewelke alsnog open gemaakt en/of gepast werden, zal er een herverwerkins- en verpakkingskost van €10 aangerekend worden. Deze wordt verrekend met de terugbetaling van de teruggezonden producten.

Wat indien de klant goederen retour stuurt en het uiteindelijke totale aankoopbedrag lager ligt dan de geldende grens voor gratis verzendkost?

Indien het uiteindelijke totale aankoopbedrag van de aankoop na retour lager ligt dan de op de geldende grens voor gratis verzending, zal de verzendkost alsnog verrekend worden bij de terugbetaling van de geretourneerde producten. Deze is respectievelijk €5 binnen België en €8 voor Nederland.

Heeft u nog vragen over de ruil -en retourmogelijkheden van KOUSENonline.be?
Aarzel niet ons te contacteren via info@kousenonline.be